Ik wil een reparatie aanvragen. Hoe doe ik dat?
Algemeen
Reparatieverzoeken kunt u tijdelijk alleen telefonisch bij ons melden via 088-496 00 00.
Wil je een reparatie melden? Dat kan alleen door te bellen, omdat wij er dan zoveel mogelijk voor kunnen zorgen dat reparaties in één keer goed worden gedaan. Dat is wel zo fijn. Bel ons via 088-496 00 00 om je reparatie te melden.
Reparatieverzoeken kunt u tijdelijk alleen telefonisch bij ons melden via 088-496 00 00.
Hoe lang het duurt om een reparatie of een technische klacht op te lossen, hangt af van de urgentie die de reparatie of technische klacht heeft.
• Urgent = onmiddellijk herstel, nog dezelfde dag;
• Spoed = herstel in 24 uur;
• Ongemak = herstel in 3 tot 8 werkdagen;
• Regulier = dit zijn de overige reparatieverzoeken, die normaliter in 3 weken hersteld moeten zijn.
Let op: vanwege Corona zijn op dit moment de termijnen anders. Hier leest u daar meer over.
1. Situatie: ik heb nergens stroom!
Controleer dan in uw meterkast;
a. als alle schakelaars van de groepenkast in staan (omhoog) en er desondanks geen stroom is, dan moet u de T-knop (Testknop) van aardlekschakelaar indrukken.
Voorbeeld groepenkast
b. als bij indrukken van de T knop niets gebeurt, dan is de Hoofdzekering defect.
Bel dan uw Netwerkbeheerder Enexis. Hier kan WonenBreburg niets in betekenen.
c. als bij indrukken van de T knop de schakelaar uit --/omlaag springt (bij de aardlek die je indrukt) dan komt er dus stroom op de meterkast, maar wordt niet naar de woning gevoerd. In dat geval moet de monteur van WonenBreburg worden ingeschakeld.
2. Situatie: ik heb gedeeltelijk geen stroom!
Controleer dan in uw meterkast;
a. als alle schakelaars van de groepenkast in staan (omhoog) of alle stoppen heel zijn (bij oud model groepenkast) en er desondanks gedeeltelijk geen stroom is, dan moet de monteur van WonenBreburg worden ingeschakeld! U hoeft dan geen stekkerproef te verrichten.
Voorbeeld oud model stoppenkast
b. zijn de groepenschakelaars uitgesprongen (omlaag), dan moet u deze eerst weer omhoog zetten;
Zo werkt de stekkerproef:
De lift(en) in het complex waar u woont worden beheerd door de lift leverancier. Er staat vermeld op de lift welke leverancier het betreft. De contact gegevens staan hierbij vermeld. U mag bij hen telefonisch melden dat er een storing is aan de lift.
Onder een spoedreparatie wordt verstaan:
Lees hier voor welke spoedreparaties wij naar u toe komen.
Gebruik je internet van Teleplaza en heb je vragen over of problemen met internetverbinding? Dan kun je een ticket aanmaken via
. Voor storingen bel je (013) 762 07 77.Als uw geiser kapot is, neemt u dan contact op met Feenstra. Zij zijn bereikbaar op 088-8455000.
- Spoed indien kans op letsel/letselschade
- Urgentie hoog: indien kans op inbraak of inwatering.
Wasbeheer is telefonisch of via WhatsApp bereikbaar op het volgende nummer: 085-004 6649. Je mag ook mailen naar: service@wasbeheer.nl
U kunt dit doorgeven aan uw buurtbeheerder. Hij/zij heeft contact met het schoonmaakbedrijf zodat het opgelost wordt.
Schoorstenen herstellen wordt door de eigen dienst van WonenBreburg gedaan met een hoogwerker. Hiervoor sparen we (wekelijks) de betreffende adressen op waar men schade aan de schoorsteen heeft en voeren alle werkzaamheden dan uit op dezelfde dag. Als er echter spoed bij is, wordt het zo snel mogelijk ingepland. Onder spoed kunt u bijvoorbeeld verstaan loszittende stenen die naar beneden kunnen vallen.
Het schilderwerk wordt door een schildersbedrijf of de glashersteller hersteld.