Sleutels en afstandsbedieningen

De poorten en deuren van onze woongebouwen opent u met een sleutel of afstandsbediening.

Veel gevraagd over Sleutels en afstandsbedieningen

Ik ben mijn sleutel(s) kwijt, wat moet ik doen?

Algemeen

Sleutel kwijt? Bel ons dan op 088 - 496 00 00 of mail contact@wonenbreburg.nl. We kijken dan met jou welke sleutel je kwijt bent en wat het kost om hem te vervangen. 
Alleen de hoofdhuurder(s) mag contact opnemen bij verlies van een sleutel. De hoofdhuurder is de persoon van wie de naam op het huurcontract staat. 
 
Ben je de sleutel van je eigen voordeur kwijt? En heb je geen reservesleutel? Dan moet er een nieuw slot geplaatst worden. WonenBreburg kan dat doen. Let op: dit is een extra service. Daar betaal je voor.  
Op maandag tot en met vrijdag tussen 9 uur en 17 uur betaal je €75,-. Voor 9 uur, na 17 uur en op zaterdag en zondag betaal je €150,-. Wij maken de deur alleen open voor de hoofdbewoner(s). Bij het open maken van de deur moet je een geldig legitimatiebewijs laten zien. 
 
Kan er geen monteur komen? Dan kan je zelf een slotenmaker of sleutelservicebedrijf bellen. Je betaalt zelf de kosten.  

Ik heb mezelf buitengesloten, wat moet ik doen?

Algemeen

Je kan je sleutels in huis of buiten huis kwijt zijn. Liggen je sleutels in huis? Dan kun je twee dingen doen:

  1. WonenBreburg kan proberen je weer binnen te laten. Dit doen onze vakmensen als extra service, waarvoor je betaalt. Je bent namelijk zelf verantwoordelijk voor je sleutels. We kunnen niet altijd meteen langskomen. Het kan zijn dat je moet wachten.

    Kosten:
    Op maandag tot en met vrijdag tussen 9 uur en 17 uur kost deze extra service voor de eerste deur (meestal je eigen voordeur) €75,-. Voor 9 uur, na 17 uur en op zaterdag en zondag betaal je €150,-. Wij maken de deur open voor de hoofdbewoners(s). Bij het open maken van de deur moet je een geldig legitimatiebewijs laten zien. 
     
    Kan er geen monteur komen? Dan kan je zelf een slotenmaker of sleutelservicebedrijf bellen. Je betaalt zelf de kosten. 
     
  2. Je kunt zelf een slotenmaker of sleutelservicebedrijf bellen. Je betaalt zelf de kosten. 

Ik heb mijn sleutels in de liftschacht laten vallen. Wat moet ik nu doen?

Algemeen

Het bedrijf dat de lift heeft geplaatst, kan jouw sleutels eruit halen. De voorrijkosten hiervan betaal je zelf en bedragen tussen de € 150,- en €200,-.

Je kan ook een briefje met de omschrijving van de sleutelbos, je naam en je adres met huisnummer in de liftschacht laten vallen. De liftleverancier kan dan tijdens onderhoud jouw sleutels eruit halen. De buurtbeheerder of de liftleverancier stoppen je sleutels in de brievenbus. Daar zijn geen kosten aan verbonden.

Ik wil een sleutel bijbestellen, hoe doe ik dat?

Algemeen

Bel ons op 088 - 496 00 00 of mail contact@wonenbreburg.nl als je een extra sleutel wil. Alleen de hoofdhuurder(s) kan sleutels bestellen en ophalen. Hij of zij moet een geldig legitimatiebewijs meenemen. De hoofdhuurder is de persoon van wie de naam op het huurcontract staat.  
 
Wil je een iLOQ sleutel bijbestellen? Klik hier voor het bijbestelformulier.  Je mag tot 6 sleutels gratis bijbestellen. Daarna kost een sleutel €25 (geen borg).
Ben je student? Dan kan je geen iLOQ-sleutels bijbestellen. 
 
Wil je een extra sleutel van je eigen voordeur? Dan kan je die laten bijmaken bij een sleutelmaker. Je mag zelf kiezen welke.  
 
Woon je in een koopwoning in een gebouw met een Vereniging van Eigenaren (VVE)? Dan kan je een sleutel bijbestellen bij de VVE. 

Ik woon in een huurwoning van de Havenmeester en mijn afstandsbediening is kapot. Wat moet ik doen?

Algemeen

Wat is de werkwijze als uw afstandsbediening het niet doet?

  • Bewoners dienen zelf te controleren of de batterij vervangen moet worden. Brandt het lampje niet? Dan moet er een nieuwe CR2032 batterij in. U moet dan zelf de batterij vervangen.
  • Doet de handzender het dan nog niet? Kijkt u dan op het informatie bord wat tegenover de lift hangt in het complex. Hierop staan de contactpersonen vermeld waar u zich kan melden met een kapotte afstandsbediening.
  • Tevens kunt u bij hen een melding maken als er een storing is aan het hek van de parkeergarage.
  • Wij adviseren u om altijd de afstandsbediening mee naar binnen te nemen. De koude kan een batterij sneller leegtrekken.

Mijn afstandbediening is kapot. Hoeveel kost een nieuwe?

Algemeen

  • Een verloren of zichtbaar kapotte afstandsbediening in Tilburg en in Breda kost € 75,-.
  • Het is niet mogelijk om een extra afstandsbediening bij te bestellen.
  • Vervanging van de batterij doet u zelf.

 

Waar kan ik een afstandbediening voor de parkeergarage bijbestellen?

Algemeen

Algemeen

  • Er wordt per verhuurde parkeerplaats slechts één afstandsbediening verstrekt, bijbestellen kan niet.
  • Vervanging van de batterij doe je zelf.
  • Bij verlies van een afstandsbediening of wanneer de afstandsbediening kapot is, kan je een nieuwe komen halen in één van onze woonwinkels tegen € 75,- kosten. Let op: we werken alleen op afspraak. Bij verlies en diefstal moet er aangifte gedaan worden bij de politie. Wij willen de aangifte graag zien. 

 

 

Wat moet ik doen als ik toegang wil krijgen tot de scootmobielruimte in mijn complex?

Algemeen

  • Je kan toegang aanvragen via je buurtbeheerder.
  • De buurtbeheerder zorgt voor de aanvraag van de juiste toegangsrechten voor uw sleutel.
  • De kosten voor het verkrijgen van toegang tot de scootmobiel ruimte zijn € 5,00 per maand.

Woon je in de Brucknerlaan / Schubertstraat en wilt je gebruik maken van een kastje in de scootmobielruimte?

Je kan een mail sturen naar contact@wonenbreburg.nl of bellen naar telefoonnummer: 088 496 000. Wij maken dan een afspraak met je om de sleutels op te komen halen in onze woonwinkel. Je betaalt voor het gebruik van het kastje een borg van €10,00 en ontvangt 2 sleutels. Graag je identiteitsbewijs en pinpas meenemen. Wij nemen geen contact geld aan.

Als je de sleutels verliest en wij het slot moeten vervangen brengen wij €37,50 in rekening bij je. Je ontvangt alleen de borg terug als je na gebruik van het kastje beide sleutels inlevert.

Ik kan met mijn sleutel niet (meer) in een technische ruimte. Hoe kan dat?

Algemeen

Een technische ruimte is bijvoorbeeld een ruimte met een meterkast of een ruimte waar de watermeter zit. Technische ruimtes kunnen per woongebouw verschillen. De overheid heeft regels gemaakt voor wie er in technische ruimtes in gebouwen mogen. Dat heeft te maken met veiligheid. Je mag ook geen spullen opbergen in technische ruimtes, vanwege gevaar voor brand. Spullen kunnen makkelijk in brand vliegen als er bijvoorbeeld kortsluiting ontstaat.

De regels van de overheid zijn er al langer. Op jouw elektronische sleutel staan de rechten voor de ruimtes waar jij in mag. Daar hoort de technische ruimte niet bij. Heb je één keer toegang nodig tot een technische ruimte? Neem dan contact op met je buurtbeheerder.